Palo Alto Medical Foundation’a göre, genelde erkeklerdeki beslenme kaynaklı hastalık oranları kadınlara göre daha yüksek. Sağlıklı beslenme seçimleri yalnızca kronik hastalık riskinizi azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda yaşam kalitenizi de iyileştiriyor.

Türkiye’de birçok erkek daha fazla kas geliştirmek için hayvansal protein ve et yemeyi seviyor. Ancak biftek ve kuzu eti gibi, fazla et tüketimi sağlıksız doymuş yağ ve kolesterol alımımızı yükseltebiliyor. Çekirdek iyi bir protein kaynağıdır ve et proteinine göre daha sağlıklı bir alternatif sunar. Çeyrek fincanlık çekirdek içi 7 gram protein ihtiva eder, bu da günlük ihtiyacınızın yüzde 14’ünü oluşturur.

Çekirdek yüksek yağ oranına sahip olan ve kalorisinin yaklaşık yüzde 80’ini yağın oluşturduğu bir besindir. Ancak çekirdekteki yağın büyük bir kısmı kalpten-sağlıklı monodoymamış ve çoklu doymamış yağlardan- gelir. Doymuş yağ alımınızı bu sağlıklı yağlarla değiştirmek kanınızdaki kolesterol seviyesini iyileştirir ve kalp krizi riskinizi azaltır. American Heart Association, yağ alımınızın yüzde 20 ila 25 oranındaki önemli bir kısmının bu kalp dostu yağlardan oluşmasını tavsiye ediyor.

Çekirdek aynı zamanda iyi bir antioksidan kaynağıdır, içeriğinde selenyum ve E vitamini bulunur. Antioksidanlar, hücrelerinizi oksidatif zarardan koruyan veya bu zararı sınırlayan besin maddeleridir. Çekirdekteki antioksidanlar, bu zararı sınırlayarak kardiyovasküler hastalık, diyabet ve kanser gibi kronik hastalıklardan korunmanıza yardımcı olabilir.