Sayfa 1/2 12 SonSon
12 sonuçtan 1 ile 10 arası
Şu an Romatoloji - Romatizmal Hastalıklar kategorisindeki Romatoid Artrit isimli konuyu okuyorsunuz.
  1. #1
    Üyelik tarihi
    12.12.2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    6.232
    Konular
    689
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Romatoid Artrit

    Sponsorlu Bağlantılar
    Eklemlerde ilerleyici yıkımlara ve sakatlığa neden olan ‘Romatoid Artrit’, hastalığa yakalanan insanların hayat kalitesini ve yaşam süresini düşürüyor.
    Eklem romatizması olarak adlandırılan ‘Romatoid Artrit’ toplumda en sık görünen hastalıklardan biri. Hastalığın nedeni ise vücudu hastalıklardan koruyan bağışıklık sisteminin, vücudun kendi dokusunu yabancı gibi algılayarak ona savaş açması olarak belirtiliyor. Tam olarak genetik bir hastalık olduğu söylenemese de hastalığa yatkınlık genlerden geçiyor.

    Simetrik eklem tutukluğu olarak da tanımlanan Romatoid Artrit hastalığı, eklemlerde ilerleyici yıkımlara neden oluyor. Hastalığa yakalanan insanların hayat kalitesini ve yaşam süresini azaltan bu rahatsızlık, sıklıkla 45 – 65 yaş arasında görülüyor. Bu hastalığın kadınlarda görünme oranı, erkeklere oranla üç kat daha fazla. Sigaranın da hastalığı tetikleyen önemli etkenlerden bir olduğu belirtiliyor. Profesör Doktor Şule Yavuz, çoğu insanın hastalığa ilk yakalandığında yanlış tedavi yöntemlerine başvurduğunun altını çiziyor. Yavuz “Hastalık tamamen tedavi edilemiyor. Ancak ilaçlarla kontrol altına alınabiliyor. Hastalar, ilaç tedavisini bıraktıkları zaman, eklemlerinde onarılamaz hasarlar meydana gelebiliyor” diyor ve hastalıkta erken teşhisin önemine dikkat çekiyor. Eklemlerde sakatlığa neden olan ‘Romatoid Artrit’ hastalığına yakalanan insanlar ne kadar erken tedavi olurlarsa, hasar da o kadar az oluyor.





    Aşk korkuya peçedir, korku da aşka perde,

    Allah'tan nasıl korkmaz, insan Onu sever de

  2. #2
    durgunsu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    durgunsu Guest

    Standart

    canım sağol bilgi için piskolojik olarakta insan çok etkileniyor
    5 sene bn hastane hastane dolaştım özel olsun ssk hastaneleri olsun hatta ssk hastanesinde 21 gün yattım iyi olacaksada insan iyice hasta ediyorlar
    başıma gelenleri sizinle paylaşayım hastalığımın teşisi 5 sene sonra romotoit artrit olarak konuldu çok şükür ssk hastanesinde sedimantasyonum yüksek çıkıyor diye yatacaksın ilaçlara öyle başlıyacağız dediler cuma günü hastaneye yattım hemşireler gelip hastalarla ilgileniyor ilaçlarını veriyor bana kimse bakmıyor soruyoruz sana öbür blm bakıyor oraya soruyoruz sana orası bakıyor diye geçiştiriyorlar bnde haftasonu doktorlar yokya ondan diyorum neyse pazartesi oldu doktorlar vizite çıktı 8 yataklı oda hepsine baktılar bana bakmadılar bekledim öbür blm doktorlarıda geldi onlarda bakmadı kıssacası yatışımı yapmayı unutmuşlar 2 gün boşuna yatmışım neyse hemen muaneye aldılar taliller falan biopsi yaptılar patolojiden temiz raporu geldi hocanın yüzü asıldı niye temiz diye başka hastaneye gönderdi ordanda temiz raporu gilince hoca ben birşey anlamadım dedi hoca çok üzüldü yani temiz çıkmasına ultrasonda böbreklerime baktılar prostat dediler hoca kızdı düzelttiler kanımı talil yapacağız diye alıp çöpe attılar sizin anlıycağınız 21 günde başıma gelmeyen kalmadı ama iyi tarafından bakıyorum herşeyim temiz çıktı romotoit artrit ve kansızlık dışında ozaman hemotolojide 6 ay tedavi gördüm hemen ayağa kalktım kızım ilkokula yeni başlamıştı ozaman şimdi 6 sınıfa gidecek 15 aylıkta bir kızım daha var elhamdülillah o günleri geride bıraktık romotoit artrit için ilacımı içiyorum çok şükür enazından ilacım var diyorum genede alah doktorlara düşürmesin onların eksikliğinide vermesin

  3. #3
    Üyelik tarihi
    28.08.2010
    Mesajlar
    304
    Konular
    44
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    annemde de var bu rahatsızlık

    teşhis edilene kadar baya bir rahatsızlık çekti.

    sürekli ilaç kullanmak durumunda
    bitilen yer...sen giderken hoşçakal demen... hoş kalındımı sanıyorsun...boş bakan gözlerde yaştan başka ne arıyorsun...

  4. #4
    Üyelik tarihi
    12.12.2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    6.232
    Konular
    689
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    valla durgunsu okurken şaşakaldım cidden neler geçmiş başından
    velhasıl dünya sıkıntıları işte
    zor bi hastalık evt ALLAH yardımcın olsun bundan sonrada..

    reyyanında annesinde varmış ve teşhisi uzun sürmüş ,senin 5 sene sonra teşhisin konulmuş
    nasıl bi hastalık bu neden hemen teşhis konulamıyo anlayamadım

    durgunsu senden bişey rica edicem
    bu hastalığın nasıl başladı, nasıl şikayetlerin vardı merak ettim biraz yazarmısın ?
    çünki benimde 2 aydır kalça kemiğim ağrıyo hatta bundan altı ay önce bi kramp girdi sol kalça eklem kısmına çok fena oldum gittim fakülteye filmde dr. kemik eklem yerinde dışarı çıkıntı yapmış büyümüş dedi( ödem dedi kemikte ödem olurmu bilmiyorumda )neyse ilaç tedavisi yok istirahat et dedi
    bayadır istirahla falan yok olmuştu bu rahatsızlığım.
    şimdide 2 ay önce diğer kalçamda ağrı başladı dururken değilde eğilirken çok fena ağrıyo bekledim arada kas gevşetici falan kullandım ama geçmedi hatta günden güne tutulma arttı diğer kalçamada geçti şimdi komple ikiside ağrıyo .....
    Dün DR.a gittim bisürü tahlil röntgen falan yapıldı onlarda pek bişey göremedi dr.iltihaplı romatizmaya benzetti şikayetimi MR çekildim pazartesi alcaz sonucu bakalım ne çıkacak

    (((ayrıyeten senin açtığın Romatizma konunada bişey eklemiştim
    iyi gelen bitki varmı diye sormuştunya... ))))
    Konu şilen tarafından (09.09.2010 Saat 16:42 ) değiştirilmiştir.





    Aşk korkuya peçedir, korku da aşka perde,

    Allah'tan nasıl korkmaz, insan Onu sever de

  5. #5
    Üyelik tarihi
    28.08.2010
    Mesajlar
    304
    Konular
    44
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    evet hastalığın teşhisi biraz uzun sürüyor

    benim annemde ilk sedef hastalığıyla başladı.
    yürürken ayakları kesiliyormuş hissi vardı
    kansızlıktan dendi
    kan ilaçları kullanıldı.

    daha sonra yol yürürken eli ayağı boşalır gibi oldu
    şekerdir dediler yok kalptir dediler



    sonra ağrıları oldu ama öyle dayanılmaz değildi.
    bi süre sonra özellikle bahar mevsimlerinde ayağının üstü şişmeye başladı şiddetli ağrıyla beraber ve şişen yerde inanılmaz ateş oluyordu.


    çeşitli tahliller oldu

    en sonunda romateit artirit teşhisi kondu .

    içtiği ilaçlara rağmen bazen bahar mevsimlerinde yine aynı şeyleri yaşar
    ama annem tek böbrekli olduğu için ilaçların dozunu artıramıyorlar
    bitilen yer...sen giderken hoşçakal demen... hoş kalındımı sanıyorsun...boş bakan gözlerde yaştan başka ne arıyorsun...

  6. #6
    durgunsu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    durgunsu Guest

    Standart

    merhabalar şilen hanım
    RA benim el bileklerimde başladı bileklerimde şişlik kızarıklık ağrı ve sabahları uyanınca belli bir süre eklem yerlerimde hareket zorluğu kendi işimi bile yapamıyacak duruma geliyorsun ellerde yamulma kemilk yapısı bozuluyor bilmiyorum ne kadar doğru isim vermem size tavsiyem cerrahpaşa romotoloji blm ne gitmeniz ben orada tedavi görüyorum sizin şikayetiniz konusunda bir filrim yoktur ama romatizmaysa oranın tedavisi iyi geliyor hastalar genelde hep memnun
    hastalığın teşisi önce kireçleme eklem tutulması zannediliyor talillerde gözükmüyor benimkisi öyle olmuştu yani iyi anlayan bir dk ra denk gelmen lağzım
    acil şifalar diliyorum size reyhanın annesine ve tüm hastalara

  7. #7
    Üyelik tarihi
    12.12.2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    6.232
    Konular
    689
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    merhaba canım
    amin çok teşekkür ederim Durgunsu


    bende şişlik kızarıklık veya dururken ağrı gibi şeyler yok çok şükür inşallahta olmaz
    benimki sadece kramp gibi kalça kemiklerim tutuldu gevşemiyo eğilip bişey yapamıyorum çorabımı giyemiyorum ,namazı zor zahmet kılabiliyorum
    sabahları dahada tutulmuş kalkıyorum 2 aydır bu böyle sürdü gitti eşim doktor onun verdiği kas gevşeticiler ve ağrı kesicilerle idare etmeye çalıştım ama hiçbi yarar görmedim böyle iyice fena olana kadar bekledim ,ama inşallah önemli bişey çıkmaz

    REYYAN ın annesinde olan ayakları kesilmiş gibi şey biraz var bende ama merdiven çıkarken oluyo

    cerrahpaşayı öğrendiğim iyi oldu teşekkür ederim

    hepimize RABBİM şifa versin





    Aşk korkuya peçedir, korku da aşka perde,

    Allah'tan nasıl korkmaz, insan Onu sever de

  8. #8
    durgunsu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    durgunsu Guest

    Standart

    çok geçmiş olsun
    allah başka dert vermesin

  9. #9
    Üyelik tarihi
    12.12.2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    6.232
    Konular
    689
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    saooll amin canım aminnn........





    Aşk korkuya peçedir, korku da aşka perde,

    Allah'tan nasıl korkmaz, insan Onu sever de

  10. #10
    Üyelik tarihi
    28.08.2010
    Mesajlar
    304
    Konular
    44
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    şilen sen bi kan sayımı yaptır bence

    kansızlık falan olabilir sende

    oda kramp yapıyor özellikle gece ve sabah yataktan kalkarken

    hani tecrübeyle sabit
    bitilen yer...sen giderken hoşçakal demen... hoş kalındımı sanıyorsun...boş bakan gözlerde yaştan başka ne arıyorsun...

 

 
Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0