Besleyici bir atıştırmalık arıyorsanız, bir-iki avuç ayçekirdeğini seçin – bedeniniz kesinlikle size teşekkür edecek.

Ayçekirdeği beslenme dünyasının değeri bilinmeyen kahramanlarından biridir; ucuzdur, erişilebilirdir, yıl boyunca mevcuttur ve son derece besleyicidir. Son derece zengin bir E vitamini kaynağıdır ve E vitaminin en önemli özelliği kalp ve damar sistemini dolayısıyla kalbi korumasıdır. E vitaminin bedendeki serbest radikallerle savaşan ve sonuç olarak kanser ile damar sertliği, kalp krizi ve felç dahil diğer rahatsızlıkların gelişim riskini azaltan güçlü bir antioksidan olarak işlev görmektedir. National Sunflower Association için yürütülen bilimsel araştırmaya göre, çerezlik ayçekirdeği organizma için koruyucu bir gıda ve en çok E vitamini içeren kuruyemişlerden birisi. E vitaminine, içerdiği B grubu vitaminlerini de eklersek, ayçekirdeğini yaşlanma etkilerini geciktirici olarak değerlendirebiliriz.

Ayçekirdeği fitosteroller de içermektedir, bu, çok ilginçtir, çünkü fitosteroller yapı açısından kolesterole çok benzemektedir. Yani fitosteroller aslında, ince bağırsakta emilecek kolesterolle rekabet etmektedir. Böylece daha az kolesterol emilmekte ve bedenin kan kolesterolü seviyesi düşmektedir.

Bu mucizevi besin, kasları ve sinirleri rahatlatmak gibi son derece ihtiyaç duyulan bir hizmeti gören bir mineral olan magnezyum dahil çok önemli mineraller de içermektedir. Folat da ayçekirdeğinde bulunmakta ve RNA, DNA ve hemoglobin oluşumunu kolaylaştırmaktadır. Ayçekirdeği bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olan ve her türlü infeksiyöz ajana karşı kahramanca savaşan bir mineral olan çinko açısından da zengindir.
Ayçekirdeğinin besin değeri: (100 gr)Faydaları :
Enerji Kcal/100 gr 660
Karbonhidratlar %10
Protein %28.50
Kalsiyum mg/100 gr 138.00
Doymuş Yağ %7.61
Magnezyum mg/100 gr 240.00
Doymamış Yağ %51
Demir mg/100 gr 4
Ayçekirdeğinde C vitamini dışında bütün vitaminleri içerir. Çok iyi bir D vitamini kaynağıdır ve kemikler için çok önemlidir. Ayçiçeği A, K ve B vitaminlerinden zengindir. Kansızlık için folik asit, nikotinik asit ve pantotenik asit ve demir vardır.
Vücudun ihtiyacı 8 aminoasiti dengeli bir şekilde yapısında bulundurduğu için harika bir protein kaynağıdır.
Ayçekirdeği besinlere, ekmeğe katılarak tüketilirse eklendiği besinin besin değerini ve kalitesini artırır.
Ayçekirdeği kuru yemişler arasında yağ ve protein açısından en yüksek kalitede olanıdır
Vejeteryan bireylerin protein ihtiyacının bir kısmını karşılayabilir ve .

Tüm bunlara ilave olarak, ayçekirdeği zengin bir lif kaynağıdır; ayçekirdeğindeki lif, sindirim sistemine yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla, bir daha salata yaparken ya da iyi ve besleyici bir atıştırmalık aradığınızda, bir-iki avuç ayçekirdeğini seçin – bedeniniz kesinlikle size teşekkür edecek.





Ulusal Ayçekirdeği Derneği Hakkında
National Sunflower Association (Ulusal Ayçiçeği Derneği/NSA), Amerikan ayçekirdeği ve ürünlerinin tanıtımını yapmak ve dünyanın her yanında ayçiçeği piyasalarının geliştirmek üzere kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.
NSA’nın faaliyetleri hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için lütfen şu adresi ziyaret edin: National Sunflower Association